15 Ağustos 2015 Cumartesi

Başlarken..

Merhaba ;

2012 yılı, on yıla yakın çalıştığım bankacılık sektöründen ayrılıp , hayalini kurduğum girişimcilik serüvenine atıldığım yıldır.

Bankacılıktan sonra "tonercilik" ne alaka ? dediğinizi duyar gibiyim. 

Yorulduğum ve bunaldığım onca yılın ardından, daha sakin, daha somut şeyler yapmak istiyordum.

Abimin memuriyetten emekli olup bu işe girişmesi ve zaman içinde çok düzgün işler yaparak , Manisa'da oldukça iyi bir pazar payına sahip oluşu beni cesaretlendirdi. 

El becerisi çok fazla olan biri değildim ama;  zekamı ve "araştırıp öğrenme yeteneğimi" kullanarak bu işi kotarırım diye düşündüm.

2015 yılındayız ve sanırım ilk virajı geçmeyi başardım da. 



hızla artan büyüme ve tecrübe :


İzmir Bornova Kartuş Toner Merkezini 2012 yılında kurdum.

Yaklaşık üç sene içinde , binlerce insanla tanıştım. Yüzlerce firmanın , kartuş toner dolumu ve muadil kartuş toner ihtiyacını giderdim. 

Ve çok şükür ki herbirinin talebini , kriterlerimi gözardı etmeden çözdüm. 
(Bu kriterleri ayrı bir yazıda açıklayacağım) 


Fakat zaman geçtikçe aklımda şu soru oluşmaya başladı : 

insanlar neden ürün ve hizmet satın aldıkları kartuş tonercilerden vazgeçip benim firmama geliyorlardı  ?


Bu soru hayati önem taşıyordu; çünkü benim geleceğim de bu soruya bağlı diye düşündüm. 

Ve üniversite kitaplarımı yeniden karıştırmaya başladım.


  • Fiyat
  • Kalite
  • Memnuniyetsizlik (Kısa sürede bitme yada silik basma)
  • Ulaşılabilirlik (Uzak kalma yada zamanında hizmet sunmama)
  • Alternatif çözüm üretmede eksik kalma (gelişmelere duyarsızlık)


başlıkları , bu soruya verdiğim temel cevaplardır. 

Bu cevaplar ışığında insanlar, mevcut hizmet aldıkları yerlerden vazgeçiyor , yeni yer arayışına giriyorlardı.





Bu vazgeçme sebepleri arasında öncelikle önem verdiğim iki unsur "kalite ve ulaşılabilirliktir."

Çünkü Fiyat , zaman içinde dengeye oturan,üzerinde uzlaşılabilir bir kalem ; bu nedenle üzerinde çok durmayacağım.



Neden kalite ? 


Fiyatın esnekliği sözkonusu olabilir ; ama kalitenin asla esnekliği olmamalı. 

Bir ürüne 100 TL fiyat verildiğinde "90 TL yada 80 TL olur mu? " gibi bir pazarlığa bir şey diyemem ; ama , 100 birim kaliteli olması gereken bir ürün yada hizmetin esnekliği olamaz !

Özellikle kartuş toner gibi , doğrudan baskıya yansıyan ürünlerde tüketicinin tek hedefi : 

"tatmin eden koyulukta ve *adette , kaliteli çıktılar almaktır." 

* (Baskı adetleri konusunda ayrı bir yazı paylaşacağım)


  • Fahiş farklar olmamak kaydı ile , ulaşılabilir olmanın avantajı sizi fiyat konusunda biraz olsun rahatlatabilir. 
Örneğin 40 TL dediğiniz bir ürüne , çok uzak bir lokasyondan 30 TL fiyat verilmesi bile "sizin" tercih edilmenize sebep olabilir.

Çünkü bu ürünler yani kartuş ve tonerler, anlık tüketilen ve **hemen ihtiyaç duyulan ürünlerdir. 

**(Yedekli çalışma prensipleri hakkında bir yazı paylaşmayı düşünüyorum)

Ayrıca 10 TL için uzaktaki bir tedarikçiye gitmeye yada internetten ne çıkacağı belli olmayan ürün(ler) almaya çok sıcak bakılmadığını düşünüyorum.


  • Fakat istediğiniz kadar ulaşılabilir olun , hatta ürünü satınalmak isteyen müşterinin hemen alt katında olun , kalite odağınız yok ve kusurlu ürünler sunuyorsanız "hiç şansınız yoktur !!!"




Özetle ,

İlk yazım olması itibari ile , bloğu çok dağıtmadan ve uzatmadan ana hatları ile başlatmak istedim.

Zaman içinde  "sektör , ürünler , teknik işlemler ve işletme politikamız" hakkında paylaşımlarda bulunmayı planlıyorum.

Bu bloğun temel amacını dört başlıkta özetlemek gerekirse :


  • Kartuş toner dolumu ve muadil kartuş toner satışları hakkında tespitlerde bulunmak
  • Doğru yazıcı tercihinin , aslında en başta ele alınması gereken konu olduğunu vurgulamak ve öneriler sunmak ; 
  • Kartuş toner dolumuna dair teknik bilgi paylaşımları
  • Ve kimi zaman spesifik ürünlere dair yorumlarda bulunmak diyebiliriz.



Dilerim beğeni ile okur , bloğumu ve yazılarımı takip eder ; sorularınıza yanıtlar bulursunuz.


peki ben kimim ?


Firma bilgilerimi aşağıda paylaşıyorum. Sorularınız ve katkılarınız için görüşmek dileği ile ;

Sevgi ile kalın.

Serdar ÖZGÜL
telefon : + 90 232 343 46 37
adres : 286/8 sokak no 1/e mansuroğlu mahallesi bayraklı izmir

instagram : serdarozgul35



1 yorum:

  1. 2013 den beri çok düzgün kaliteli ürünler satın alıyoruz. Toner dolumuna dair Blog fikri de harika olmuş.

    YanıtlaSil