2012 yılı, on yıla yakın çalıştığım bankacılık sektöründen ayrılıp , hayalini kurduğum girişimcilik serüvenine atıldığım yıldır.
Bankacılıktan sonra "tonercilik" ne alaka ? dediğinizi duyar gibiyim.
Yorulduğum ve bunaldığım onca yılın ardından, daha sakin, daha somut şeyler yapmak istiyordum.
Abimin memuriyetten emekli olup bu işe girişmesi ve zaman içinde çok düzgün işler yaparak , Manisa'da oldukça iyi bir pazar payına sahip oluşu beni cesaretlendirdi.
El becerisi çok fazla olan biri değildim ama; zekamı ve "araştırıp öğrenme yeteneğimi" kullanarak bu işi kotarırım diye düşündüm.
2015 yılındayız ve sanırım ilk virajı geçmeyi başardım da.
hızla artan büyüme ve tecrübe :
İzmir Bornova Kartuş Toner Merkezini 2012 yılında kurdum.
Yaklaşık üç sene içinde , binlerce insanla tanıştım. Yüzlerce firmanın , kartuş toner dolumu ve muadil kartuş toner ihtiyacını giderdim.
Ve çok şükür ki herbirinin talebini , kriterlerimi gözardı etmeden çözdüm.
(Bu kriterleri ayrı bir yazıda açıklayacağım)
Fakat zaman geçtikçe aklımda şu soru oluşmaya başladı :
Fakat zaman geçtikçe aklımda şu soru oluşmaya başladı :
insanlar neden ürün ve hizmet satın aldıkları kartuş tonercilerden vazgeçip benim firmama geliyorlardı ?
Bu soru hayati önem taşıyordu; çünkü benim geleceğim de bu soruya bağlı diye düşündüm.
Ve üniversite kitaplarımı yeniden karıştırmaya başladım.
başlıkları , bu soruya verdiğim temel cevaplardır.
Bu cevaplar ışığında insanlar, mevcut hizmet aldıkları yerlerden vazgeçiyor , yeni yer arayışına giriyorlardı.
Bu vazgeçme sebepleri arasında öncelikle önem verdiğim iki unsur "kalite ve ulaşılabilirliktir."
Çünkü Fiyat , zaman içinde dengeye oturan,üzerinde uzlaşılabilir bir kalem ; bu nedenle üzerinde çok durmayacağım.
Neden kalite ?
Fiyatın esnekliği sözkonusu olabilir ; ama kalitenin asla esnekliği olmamalı.
Bir ürüne 100 TL fiyat verildiğinde "90 TL yada 80 TL olur mu? " gibi bir pazarlığa bir şey diyemem ; ama , 100 birim kaliteli olması gereken bir ürün yada hizmetin esnekliği olamaz !
Özellikle kartuş toner gibi , doğrudan baskıya yansıyan ürünlerde tüketicinin tek hedefi :
- Fiyat
- Kalite
- Memnuniyetsizlik (Kısa sürede bitme yada silik basma)
- Ulaşılabilirlik (Uzak kalma yada zamanında hizmet sunmama)
- Alternatif çözüm üretmede eksik kalma (gelişmelere duyarsızlık)
başlıkları , bu soruya verdiğim temel cevaplardır.
Bu cevaplar ışığında insanlar, mevcut hizmet aldıkları yerlerden vazgeçiyor , yeni yer arayışına giriyorlardı.
Çünkü Fiyat , zaman içinde dengeye oturan,üzerinde uzlaşılabilir bir kalem ; bu nedenle üzerinde çok durmayacağım.
Neden kalite ?
Fiyatın esnekliği sözkonusu olabilir ; ama kalitenin asla esnekliği olmamalı.
Bir ürüne 100 TL fiyat verildiğinde "90 TL yada 80 TL olur mu? " gibi bir pazarlığa bir şey diyemem ; ama , 100 birim kaliteli olması gereken bir ürün yada hizmetin esnekliği olamaz !
Özellikle kartuş toner gibi , doğrudan baskıya yansıyan ürünlerde tüketicinin tek hedefi :
"tatmin eden koyulukta ve *adette , kaliteli çıktılar almaktır."
* (Baskı adetleri konusunda ayrı bir yazı paylaşacağım)
- Fahiş farklar olmamak kaydı ile , ulaşılabilir olmanın avantajı sizi fiyat konusunda biraz olsun rahatlatabilir.
Çünkü bu ürünler yani kartuş ve tonerler, anlık tüketilen ve **hemen ihtiyaç duyulan ürünlerdir.
**(Yedekli çalışma prensipleri hakkında bir yazı paylaşmayı düşünüyorum)
Ayrıca 10 TL için uzaktaki bir tedarikçiye gitmeye yada internetten ne çıkacağı belli olmayan ürün(ler) almaya çok sıcak bakılmadığını düşünüyorum.
Özetle ,
İlk yazım olması itibari ile , bloğu çok dağıtmadan ve uzatmadan ana hatları ile başlatmak istedim.
Zaman içinde "sektör , ürünler , teknik işlemler ve işletme politikamız" hakkında paylaşımlarda bulunmayı planlıyorum.
Bu bloğun temel amacını dört başlıkta özetlemek gerekirse :
instagram : serdarozgul35
Ayrıca 10 TL için uzaktaki bir tedarikçiye gitmeye yada internetten ne çıkacağı belli olmayan ürün(ler) almaya çok sıcak bakılmadığını düşünüyorum.
- Fakat istediğiniz kadar ulaşılabilir olun , hatta ürünü satınalmak isteyen müşterinin hemen alt katında olun , kalite odağınız yok ve kusurlu ürünler sunuyorsanız "hiç şansınız yoktur !!!"
Özetle ,
İlk yazım olması itibari ile , bloğu çok dağıtmadan ve uzatmadan ana hatları ile başlatmak istedim.
Zaman içinde "sektör , ürünler , teknik işlemler ve işletme politikamız" hakkında paylaşımlarda bulunmayı planlıyorum.
Bu bloğun temel amacını dört başlıkta özetlemek gerekirse :
- Kartuş toner dolumu ve muadil kartuş toner satışları hakkında tespitlerde bulunmak
- Doğru yazıcı tercihinin , aslında en başta ele alınması gereken konu olduğunu vurgulamak ve öneriler sunmak ;
- Kartuş toner dolumuna dair teknik bilgi paylaşımları
- Ve kimi zaman spesifik ürünlere dair yorumlarda bulunmak diyebiliriz.
Dilerim beğeni ile okur , bloğumu ve yazılarımı takip eder ; sorularınıza yanıtlar bulursunuz.
peki ben kimim ?
peki ben kimim ?
Firma bilgilerimi aşağıda paylaşıyorum. Sorularınız ve katkılarınız için görüşmek dileği ile ;
Sevgi ile kalın.
Serdar ÖZGÜL
web : http://www.izmirtonerizmir.com ve ayrıca http://www.doldurbeni.com
telefon : + 90 232 343 46 37
adres : 286/8 sokak no 1/e mansuroğlu mahallesi bayraklı izmir
instagram : serdarozgul35
2013 den beri çok düzgün kaliteli ürünler satın alıyoruz. Toner dolumuna dair Blog fikri de harika olmuş.
YanıtlaSil